پارتیشن اداری در روند رو به افزایش

پارتیشن اداری در روند رو به افزایش : همانطور که همه ی ما تقریبا می دانیم که به چیزی که موجب جدا سازی محیط در فضای ساختمان شود پارتیشن گفته می شود اما با این وجود در پارتیشن های اداری این مفهوم به صورت کلی متفاوت می باشد .

پارتیشن اداری به دسته ی از جدا کننده ها می گویند که حتما ترکیبی با شیشه هستند و این ترکیب به علتی شکل گرفته که بتواند در یک فضا اتاق های مختلفی را بدون در نظر گرفتن پنجره و نور محیط به راحتی در اختیار داشته باشیم .

 

پیش تر ها بدین صورت بود که پارتیشن فقط با داشتن یک پنجره در بخش میانی کل پارتیشن اجرا می شدند و بقیه آن با ام دی اف پوشانده شده بود ولی بعد از گذشت زمان برای اینکه نور محیط استفاده شود این پنجره ها در تمامی پارتیشن تکرار می شد که عموما برای پوشاندن پنجره از پرده کرکره ای استفاده می شد.

پارتیشن اداری دکومد در طرح ها و مدل های نو

معماران و طراحان فضای داخلی به این فکر افتادند که با تکیه بر اصطلاح فضای بزرگتر و نور بیشتر نسل جدیدی از پارتیشن را به عنوان نسل سوم پارتیشن های اداری تولید کنند که در این نسل از شیشه های بلندتری نسبت به نسل های پیشین استفاده می شد .

در این مدل از پارتیشن در یک قاب MDF شیشه ها جایگذاری می شدند که از نزدیک زمین تا ارتفاع حدود 2 متر ادامه داشت  و ارتفاع های بالاتر آنها با MDF بسته می شد. در این سیستم ها به دلیل استفاده زیاد از MDF سبب محصور شدن دفاتر اداری می شد ومقدار نور در چنین شرایطی به حداقل می رسید.

در تازه ترین و جدیدترین سیستم های پارتیشن اداری برای اینکه بیشتر از شیشه استفاده شود از پروفیل های آلومینیومی بهره گرفته اند ، شیشه به شکل تمام قد در این شرایط استفاده می شود و می تواند میزان نور بیشتری را به محیط های پیرامون بدهد.

اگر از چنین سبکی از پارتیشن استفاده شود موجب می شود که دید بیشتری بر روی کاربر و ببیننده فراهم گردد و فضای دفاتر کار وسیع تر دیده شود و البته برای کارمندان و نیز مدیران سبب می شود که حریم خصوصی فراهم گردد .

در چنین سیستم های پارتیشن ها به شکل تک جداره و پارتیشن دوجداره تولید می گردند و برای بالا بردن عمر و کیفیت علاوه بر ایجاد زیبایی خاص از یراق آلات استفاده میگردد .

بیان دیدگاه